Frequently Asked Questions

Frequently asked questions

Deze Academy is speciaal gemaakt voor jou als medewerker van Apenheul. Hier gaan wij jou helpen om nóg beter te worden in je werk. Want er is toch niets leuker dan een gast die tevreden naar buiten loopt omdat JIJ hem of haar hebt geholpen? Je wordt getraind op het gebied van productkennis, klantgerichtheid en adviesverkoop. Want wanneer je deze combinatie van vaardigheden perfect weet te beheersen, sta je alle gasten goed te woord. In animaties, video’s en vlogs spijkeren we je aan alle kanten bij. De kennis pas je eenvoudig toe op de werkvloer én gebruik je voor de verschillende spelelementen binnen de app. Zo ga jij of gaat je team er vandoor met de meest te gekke prijzen. Verder is de Academy ook de plek waar je op de hoogte kunt blijven van het laatste nieuws!

Je kunt je wachtwoord aanpassen via de knop "Wachtwoord vergeten?". Deze kun je vinden wanneer je klikt op "Inloggen". Kom je er niet uit? Neem dan contact op met de helpdesk via de knop "Helpdesk".
Heb je je al geregistreerd? Klik dan op "Inloggen". Wanneer je hier je e-mailadres invult (waarmee je je geregistreerd hebt) en je wachtwoord, kun je inloggen op de Academy.
Wanneer je buiten deze FAQ nog een vraag hebt kun je onderaan de website/app in de witte balk klikken op "Helpdesk". Stuur ons een berichtje en wij zullen altijd binnen 24 uur reageren zodat jij weer aan de slag kunt. Je kunt ook een mail sturen naar helpdesk@fanfactory.nl of bellen naar 0318-493189.

Je kan jezelf registeren op de homepagina door jouw team aan te vinken en je gegevens in te vullen. Om te weten in welk team je zit kun je terecht bij Nina Aalders van de Apenheul.

Wanneer je bent ingelogd op de Academy zie je bovenaan een navigatiebalk. Hierin staat ook het knopje "Profiel". Wanneer je hierop klikt zie je twee grijze knoppen staan; één hiervan is "Uitloggen". Klik hierop en je bent uitgelogd.
Wanneer je bent ingelogd op de Academy zie je bovenaan een navigatiebalk. Hierin staat ook het knopje "Profiel". Wanneer je hierop klikt zie je twee rode knoppen staan; één hiervan is "Aanpassen". Hier kun je je profielfoto, je wachtwoord en/of e-mailadres aanpassen.
Wanneer je klikt op "Quizzen" krijg je een overzicht van alle trainingen die voor jou van toepassing zijn. Hier zie je ook meteen welke Quizzen je al hebt gemaakt en welke je nog moet maken. Wanneer je klikt op "Quiz maken" ga je van start. Een Quiz kun je zo vaak doen als je wilt. Vervolgens maak je de quizvragen. Na afloopt zie je direct welke vragen je goed of fout had en waarom. Let op! De eerste score van de Quiz telt!
Per vraag die je goed beantwoord verdien je 10 punten. Dus heb je 10 vragen goed beantwoord? Dan verdien je in totaal 100 punten!

Foutjes maakt iedereen weleens, ook wij helaas. Maar zie jij een fout? Dan horen wij graag van jou waar de fout zit, via de Helpdesk, want dan kunnen we dit heel snel aanpassen. Wij zorgen er dan ook voor dat jij de hoeveelheid punten krijgt die je verdient! Het moet natuurlijk wel eerlijk blijven.

Per maand maak je één of twee quizzen.

Je werkt samen met je team om zo hoog mogelijk in de ranking te komen te staan. We berekenen namelijk de gemiddelde score per team, per quiz en tellen deze bij elkaar op. Dus quiz 1 gemiddeld 50 punten en quiz 2 35? Dan staan in de ranking 85 punten bij jouw team.

Wanneer je klikt op "Winnen" kom je direct bij de teamranking terecht. Wanneer je naar beneden scrolt kun je klikken op “Bekijk persoonlijke ranking”. Hier zie je hoe jij presteert ten opzichte van de andere medewerkers van de Apenheul.

Iedere zoveel maanden is er een nieuwe winperiode wat betekent dat na die periode alle scores weer op 0 worden gezet, dus een nieuwe ronde nieuwe kansen! De winperiodes lopen van 17 maart t/m 12 juli, 13 juli t/m 25 augustus en 26 augustus t/m 3 november. Alleen de totaalscore zal door blijven lopen, zodat we aan het einde van het jaar zien wie de jaarwinnaar is.

Wanneer je klikt op "Berichten" zie je zowel je meldingen als chatberichten staan. Staat er een rood bolletje bij berichten? Dan betekend dit dat je een nieuw ongelezen bericht hebt ontvangen.
Meldingen zijn berichten die gestuurd worden vanuit het hoofdkantoor en vanuit je manager. Hier kun je zelf niet op reageren.
Via chatberichten kun je communiceren met al je collega’s. Let op! In alle chatgroepen zitten ook je managers en topmanagers, dus gebruik dit medium professioneel.
Een video kun je delen met je collega’s via de chat omgeving. Klik op de paperclip en kies of je een link vanuit Vimeo of Youtube toe wil voegen. Voeg de gewenste link toe en druk op verzenden.
Dit komt waarschijnlijk door dat je dit hebt uitgeschakeld. Verander dit in de instellingen van je telefoon en lukt dit niet? Neem dan contact op met de Helpdesk.

Als medewerker kun je zelf geen chatgroepen aanmaken, dit kan alleen je teamleider of het kantoor.

Je kunt tekstberichten, foto's en video’s delen.